Odpowiedni serwis medyczny, to jeden z niezwykle ważnych aspektów, zaraz obok zakupu dobrej jakości sprzętu medycznego, który wpływa znacząco na użytkowanie urządzeń. Wiadomo przecież, że im lepszy sprzęt znanego i cenionego na rynku producenta, tym większe będzie zadowolenie z możliwości jego wykorzystania. Trzeba jednak mieć świadomość, że i pełna nad nim opieka fachowego zespołu inżynierów serwisu sprzętu medycznego, ma tak samo duże w tym wszystkim znaczenie. Co więc taki serwis jest w stanie zaoferować? Jaki wachlarz usług ma do zaproponowania, aby klient mógł otrzymać to wszystko, na czym tylko mu zależy?

Każdy serwis sprzętów medycznych musi posiadać odpowiednie certyfikaty i uprawnienia do tego, aby takie usługi serwisowania świadczyć. Każdy zajmuje się obsługą innych urządzeń, każdy skupia się na pracy ze sprzętami konkretnych producentów. Jako placówka medyczna, należy więc przede wszystkim znaleźć specjalistę w tym zakresie, z którym to będzie możliwe podjęcie współpracy, takiej, na jakiej klientowi najbardziej zależy.

 

Jak wygląda współpraca placówki medycznej z firmą serwisową?

Każda placówka medyczna może zdecydować się na zupełnie inną formę współpracy, w zależności od tego, czym jest zainteresowana i na czym jej zależy. W przypadku jednak każdego urządzenia, które znajduje się w szpitalu, odpowiednia współpraca serwisowa ma niezwykle duże znaczenie, które wpływa znacząco i na przestrzeganie przepisów prawnych i na zapewnienie bezpiecznego użytkowania urządzeń. Na jakich więc warunkach nawiązać współpracę?

Kluczowe znaczenie ma oczywiście obowiązkowy serwis aparatury medycznej, na który to składa się zarówno przegląd techniczny sprzętu medycznego, jak również i wszelkie naprawy aparatury medycznej, jeśli takie są potrzeby. W tym zakresie, inżynierowie serwisu sprzętu medycznego dokładnie sprawdzają każdy sprzęt pod wszelkimi możliwymi kątami, tak, aby był on bezpieczny w użytkowaniu i w pełni sprawny. Każdy doskonale wie, jak dużym problemem jest awaria urządzenia w szpitalu, w gabinecie lekarza czy w przychodni. Aby więc zachować sprzęt w pełnej sprawności, regularne badania okresowe sprzętów medycznych i przeglądy, odgrywają tutaj najważniejszą rolę. Ponadto, serwis medyczny świadczy także usługi gwarancyjne, jak również i pogwarancyjne, na które składa się szereg działań, począwszy od naprawy, przez kalibrację urządzenia, aż po aktualizacje oprogramowania. W każdym przypadku klient traktowany jest indywidualnie i to właśnie pod niego dopasowywana jest oferta. Placówka medyczna może zdecydować się na opiekę serwisową przez cały rok, jak również i może wybrać serwis dla pojedynczych awarii. Firmy serwisowe działają bowiem zarówno w sytuacjach nagłych, gdzie konieczna jest szybkość działania przy konkretnej awarii sprzętu, ale również i wykonują swoją pracę dla danego klienta w sposób ciągły, dbając o przestrzeganie terminów przeglądów sprzętów medycznych, świadcząc opiekę merytoryczną, służąc doradztwem i najwyższą jakością wszelkich, oferowanych usług. Ponadto, część serwisów w ramach współpracy, oferuje również i aparaturę zastępczą, jeśli naprawa sprzętu medycznego musi zająć większą ilość czasu. 

 

Użytkowanie sprzętu medycznego a przepisy prawne

Należy mieć świadomość, iż w żadnym wypadku sprzęt medyczny nie może być obsługiwany, jeśli nie ma na to stosownych zezwoleń, nie posiada ważnego przeglądu technicznego i nie zawiera w dokumentacji odpowiednich wpisów i pieczęci. Obowiązujące bowiem w Polsce przepisy prawa dotyczące sprzętów medycznych jasno mówią o obowiązku przeprowadzania serwisu, jak również i prowadzenia dokumentacji aparatury medycznej. Stanowi to absolutnie podstawę, o jakiej dyrekcja każdej placówki musi zadbać. 

 

Wachlarz oferowanych usług serwisu medycznego

W ramach podjętej współpracy z serwisem medycznym, uzyskać można kompleksową opiekę nad danym sprzętem. Placówka medyczna nie musi martwić się absolutnie o nic, jeśli w grę wchodzi użytkowanie urządzeń zgodnie z obowiązującymi przepisami, troszczenie się o terminy przeglądów aparatury medycznej, kalibrowanie urządzeń czy aktualizacje oprogramowania. Jeśli podpisana zostaje umowa z firmą serwisową, ta zajmuje się wszystkim dogłębnie.

W ramach podjętej współpracy, otrzymać można między innymi:

  • profesjonalne doradztwo

Bardzo często trudno jest zakupić sprzęt, nie mając w tym temacie żadnej wiedzy. Aby bowiem dana aparatura spełniła swoje zadania w konkretnych placówkach medycznych, serwis sprzętu oferuje również i profesjonalne doradztwo w zakresie zakupu odpowiednich urządzeń, w pełni dopasowanych i dostosowanych do potrzeb odbiorców, z uwzględnieniem tego wszystkiego, czego dana placówka potrzebuje. 

  • przeglądy aparatury medycznej

Każdy sprzęt, który wykorzystywany jest na potrzeby szpitali, przychodni, klinik, gabinetów lekarskich czy też innych placówek, musi mieć wykonane obowiązkowe przeglądy techniczne sprzętu medycznego, bowiem tylko takie są w pełni bezpieczne i sprawne oraz wedle przepisów prawa, odpowiednie do tego, by mogły być obsługiwane przy diagnozowaniu i leczeniu pacjentów. 

  • naprawy sprzętu medycznego

Każdy, nawet najlepszy sprzęt medyczny może ulec awarii. Dzięki inżynierom serwisu sprzętu medycznego, możliwe jest szybkie wykonanie każdej niemal naprawy. Istotne jest tylko znalezienie takiego serwisu, który oferuje krótkie terminy realizacji zlecenia, a w razie potrzeby i sprzęt medyczny zastępczy na czas samej naprawy awarii.

  • szkolenia z obsługi sprzętów medycznych

Coraz to nowocześniejsze sprzęty, wymagają przez personel medyczny ciągłych szkoleń i podnoszenia swoich kwalifikacji. Odpowiedni serwis sprzętu medycznego oferuje więc i w ramach świadczonych usług szkolenia personelu medycznego do jak najlepszej obsługi każdego z nowych urządzeń, jaki został zakupiony na potrzeby konkretnej placówki. Sprzęty sprawdzają się doskonale w swojej roli tylko wtedy, kiedy są one obsługiwane zgodnie z instrukcją i ich przeznaczeniem. 

  • paszporty techniczne

Każda maszyna medyczna, każdy sprzęt i urządzenie, które wymaga przeglądów, musi posiadać stosowną dokumentację potwierdzającą wykonywane przy niej działania. Paszporty techniczne stanowią więc tutaj obowiązek i serwis medyczny wykonując swoją pracę i takie właśnie wystawia oraz uzupełnia.

  • inne

Nie ma wątpliwości, iż współpraca z odpowiednim serwisem aparatury medycznej odgrywa priorytetowe znaczenie, jeśli w grę wchodzi zadowolenie i satysfakcja z możliwości wykorzystywania doskonałego sprzętu medycznego. Im lepszy sprzęt i im lepszy serwis, tym większe możliwości działania i dla placówki medycznej i dla samego pacjenta.